Manipulation: A Massive Explosion Hit Mingachevir
Shushi Fireworks Did Not Mark the Civil Contract Victory in the Elections
The Opposite Effect Of Aggressive Campaigns
Fake News: The “Shirinyan-Babajanyan” Bloc Stated That The Shooter Was A Member Of Their Bloc
wc
Fake News: Alen Simonyan Voted At The School After A. Margaryan And Did Not Leave The Area For 15 Minutes
Fake News: The Sponsor Of Pashinyan’s Daughter’s Toy Is The LGBT Community
Manipulations about the Number of People Attending Pashinyan’s Rally
Manipulation regarding Heineken with Azerbaijani Label
“By And Large, It Will Be The Same, No Matter Who Comes To Power Because There Are Not Many Steps In This Game”
Monitoring: The Struggle Between “The PastThe pre-election campaign in the media is more in line with the RA legislation and international standards than the pre-election campaign in general. This is the conclusion of the monitoring team of the Yerevan Press Club. As in the previous report, during the actual campaign (June 7-18) all 6 Armenian national TV channels (First Channel of the Armenian Public Television, A-TV, Armenia, Yerkir Media, Kentron, Shant) and the work of Public Radio of Armenia were examined. The First Channel of Public Television and “Yerkir Media” TV showed the greatest attention to the elections among the national broadcasters. The total amount of airtime provided by these two media outlets during the election campaign was almost twice as high as the corresponding total of the other five media outlets surveyed. “Kentron” and “Shant” TV companies are in the second group in terms of the level of election coverage. The authors have noticed a certain change in the coverage of the elections by “Kentron” TV. If before it competed with “Yerkir Media” with the intensity of coverage, this time it does not pay much attention to the campaign. Previously, the “Prosperous Armenia” party was in the center of “Kentron’s” attention, but this time during the first six days of the pre-election campaign, the “Civil Contract” party is the obvious leader in terms of both volume and frequency of references. By the way, the references to the “Prosperous Armenia” party on the air of “Kentron” were exclusively neutral. “Armenia,” A-TV and Public Radio have significantly lagged behind in terms of attention to this pre-election campaign and have been limited to media coverage of the elections. As in the previous stage, on June 7-12, the media devoted the main airtime to the “Civil Contract” party and the “Armenia” Alliance. Although the other 23 political forces, unlike the data of the previous report, were not left out of attention. This time, too, “Civil Contract” is a leader in terms of both volume and frequency of coverage. In almost half of the cases (117 out of 251), the references to the ruling political force were accompanied by negative assessments and only in three articles it was covered in a positive context. This time there were 15 negative and 26 positive references to the “Armenia” Alliance , 13 of which were recorded on the “Yerkir Media” TV channel. The “I have honor” bloc, which is identified with the third president of Armenia Serzh Sargsyan, and the “Armenian National Congress” party, headed by the first president of Armenia Levon Ter-Petrosyan, were mainly presented on the negative side. This circumstance allowed the authors of the research to conclude that the already widespread description of the elections as a “struggle of the past and the present” is well-founded. It is also mentioned that the theme of the whole election campaign is focused on the assessments of the modern history of Armenia (last 30 years). At the center of the debate between the political forces participating in the elections are the security issues of Nagorno Karabakh and the country, which leads to a sharp and emotional confrontation. Mane GrigoryanThe pre-election campaign in the media is more in line with the RA legislation and international standards than the pre-election campaign in general. This is the conclusion of the monitoring team of the Yerevan Press Club. As in the previous report, during the actual campaign (June 7-18) all 6 Armenian national TV channels (First Channel of the Armenian Public Television, A-TV, Armenia, Yerkir Media, Kentron, Shant) and the work of Public Radio of Armenia were examined. The First Channel of Public Television and “Yerkir Media” TV showed the greatest attention to the elections among the national broadcasters. The total amount of airtime provided by these two media outlets during the election campaign was almost twice as high as the corresponding total of the other five media outlets surveyed. “Kentron” and “Shant” TV companies are in the second group in terms of the level of election coverage. The authors have noticed a certain change in the coverage of the elections by “Kentron” TV. If before it competed with “Yerkir Media” with the intensity of coverage, this time it does not pay much attention to the campaign. Previously, the “Prosperous Armenia” party was in the center of “Kentron’s” attention, but this time during the first six days of the pre-election campaign, the “Civil Contract” party is the obvious leader in terms of both volume and frequency of references. By the way, the references to the “Prosperous Armenia” party on the air of “Kentron” were exclusively neutral. “Armenia,” A-TV and Public Radio have significantly lagged behind in terms of attention to this pre-election campaign and have been limited to media coverage of the elections. As in the previous stage, on June 7-12, the media devoted the main airtime to the “Civil Contract” party and the “Armenia” Alliance. Although the other 23 political forces, unlike the data of the previous report, were not left out of attention. This time, too, “Civil Contract” is a leader in terms of both volume and frequency of coverage. In almost half of the cases (117 out of 251), the references to the ruling political force were accompanied by negative assessments and only in three articles it was covered in a positive context. This time there were 15 negative and 26 positive references to the “Armenia” Alliance , 13 of which were recorded on the “Yerkir Media” TV channel. The “I have honor” bloc, which is identified with the third president of Armenia Serzh Sargsyan, and the “Armenian National Congress” party, headed by the first president of Armenia Levon Ter-Petrosyan, were mainly presented on the negative side. This circumstance allowed the authors of the research to conclude that the already widespread description of the elections as a “struggle of the past and the present” is well-founded. It is also mentioned that the theme of the whole election campaign is focused on the assessments of the modern history of Armenia (last 30 years). At the center of the debate between the political forces participating in the elections are the security issues of Nagorno Karabakh and the country, which leads to a sharp and emotional confrontation. Mane Grigoryan And The Present” In The Media
Disinformation: Vilen Gaifejian and Khachatur Sukiasyan collaborating with Azerbaijani terrorist organizations
The Five Main Candidates Were Absent From The Televised Debate
Fake News: Aliyev is Wearing a T-Shirt Depicting Pashinyan
“Not Only The Words Of The Campaign Are Aggressive, But Also The Technological Tricks”
Fake news: Aliyev says that he is ready to hand over two sheep in return for Pashynian’s son
False information: Pashinyan Has Been Using a Duplicate Since the End of the War
Manipulation: One Million People fled Armenia During the First Three Years of Kocharyan’s Presidency
Decline: Pre-Election Reflections On The Post-Election Period
Monitoring: Who Is Criticized By The Media Before The Elections?
False Information: Russia to Draw Back Troops from Armenia
False Information: Anna Hakobyan and Nikol Pashinyan have gotten Divorced
Disinformation: Kocharyan’s Father is Azerbaijani
Journalists Who Want To Get Involved In Politics
“Manly” Games In Muddy Political Waters
False information: an LGBT flag has been displayed in the Republic Square on the 1st of June
“It Is Impossible To Imagine That There Can Be Normal Debates”
Why And When Did The Factory Producing Bullet Proof Vests “Leave” Armenia?
Manipulation: Protestors Interrupted Kocharyan’s Press Conference
False, Altered, Partly False… Facebook Decisions Also In Armenia
A New News Channel During The Days Of Pre-Election Campaigns
Report On The Enclaves: The Human Rights Defender Criticizes, The Public Defender Responds