The Facebook Fact-Checking Program In Armenia: What You Should Know
Երևանի հեռուստատեսային աշտարակ
The Most Viewed Programs: 2021 Second Quarter
Our Media And The Russian Masquerade
Post-War Coverage Of The Karabakh Conflict: May
There Was A Lot Of Political Advertising, But It Wasn’t Always Targeted
War Zone: Subjective Advice To Journalists
Positive Trends In The Culture Of Campaign Coverage: Monitoring
Carpets: Encrypted Messages
Four Main Topics Of Misinformation In Armenia: Report
False Information: Armenian Government Aircraft Has Entered Azerbaijani Territory
Restrictions On Freedom Of Information
The Money Received By Regional TV Stations From The Elections
The Last Days Of Calm?
Vaccines Against COVID-19: The Media In Armenia Provided A Platform For Misinformation
On The Scene: Lika Zakaryan
Pre-Election Campaign Money And TV Broadcast
“What Would Have Been Blood Is Becoming A War Of Emojis”
About Post-War Information Policy: Between Fraud And Mistrust
The European Parliament Has Not Adopted A New Resolution On Armenian Captives
Post-War Coverage Of The Karabakh Conflict: April
The “Armenia” Alliance Bought The Most Airtime
Shushi Fireworks Did Not Mark the Civil Contract Victory in the Elections
The Opposite Effect Of Aggressive Campaigns
Fake News: The “Shirinyan-Babajanyan” Bloc Stated That The Shooter Was A Member Of Their Bloc
wc
Fake News: Alen Simonyan Voted At The School After A. Margaryan And Did Not Leave The Area For 15 Minutes
Fake News: The Sponsor Of Pashinyan’s Daughter’s Toy Is The LGBT Community
Manipulations about the Number of People Attending Pashinyan’s Rally
Manipulation regarding Heineken with Azerbaijani Label
“By And Large, It Will Be The Same, No Matter Who Comes To Power Because There Are Not Many Steps In This Game”
Monitoring: The Struggle Between “The PastThe pre-election campaign in the media is more in line with the RA legislation and international standards than the pre-election campaign in general. This is the conclusion of the monitoring team of the Yerevan Press Club. As in the previous report, during the actual campaign (June 7-18) all 6 Armenian national TV channels (First Channel of the Armenian Public Television, A-TV, Armenia, Yerkir Media, Kentron, Shant) and the work of Public Radio of Armenia were examined. The First Channel of Public Television and “Yerkir Media” TV showed the greatest attention to the elections among the national broadcasters. The total amount of airtime provided by these two media outlets during the election campaign was almost twice as high as the corresponding total of the other five media outlets surveyed. “Kentron” and “Shant” TV companies are in the second group in terms of the level of election coverage. The authors have noticed a certain change in the coverage of the elections by “Kentron” TV. If before it competed with “Yerkir Media” with the intensity of coverage, this time it does not pay much attention to the campaign. Previously, the “Prosperous Armenia” party was in the center of “Kentron’s” attention, but this time during the first six days of the pre-election campaign, the “Civil Contract” party is the obvious leader in terms of both volume and frequency of references. By the way, the references to the “Prosperous Armenia” party on the air of “Kentron” were exclusively neutral. “Armenia,” A-TV and Public Radio have significantly lagged behind in terms of attention to this pre-election campaign and have been limited to media coverage of the elections. As in the previous stage, on June 7-12, the media devoted the main airtime to the “Civil Contract” party and the “Armenia” Alliance. Although the other 23 political forces, unlike the data of the previous report, were not left out of attention. This time, too, “Civil Contract” is a leader in terms of both volume and frequency of coverage. In almost half of the cases (117 out of 251), the references to the ruling political force were accompanied by negative assessments and only in three articles it was covered in a positive context. This time there were 15 negative and 26 positive references to the “Armenia” Alliance , 13 of which were recorded on the “Yerkir Media” TV channel. The “I have honor” bloc, which is identified with the third president of Armenia Serzh Sargsyan, and the “Armenian National Congress” party, headed by the first president of Armenia Levon Ter-Petrosyan, were mainly presented on the negative side. This circumstance allowed the authors of the research to conclude that the already widespread description of the elections as a “struggle of the past and the present” is well-founded. It is also mentioned that the theme of the whole election campaign is focused on the assessments of the modern history of Armenia (last 30 years). At the center of the debate between the political forces participating in the elections are the security issues of Nagorno Karabakh and the country, which leads to a sharp and emotional confrontation. Mane GrigoryanThe pre-election campaign in the media is more in line with the RA legislation and international standards than the pre-election campaign in general. This is the conclusion of the monitoring team of the Yerevan Press Club. As in the previous report, during the actual campaign (June 7-18) all 6 Armenian national TV channels (First Channel of the Armenian Public Television, A-TV, Armenia, Yerkir Media, Kentron, Shant) and the work of Public Radio of Armenia were examined. The First Channel of Public Television and “Yerkir Media” TV showed the greatest attention to the elections among the national broadcasters. The total amount of airtime provided by these two media outlets during the election campaign was almost twice as high as the corresponding total of the other five media outlets surveyed. “Kentron” and “Shant” TV companies are in the second group in terms of the level of election coverage. The authors have noticed a certain change in the coverage of the elections by “Kentron” TV. If before it competed with “Yerkir Media” with the intensity of coverage, this time it does not pay much attention to the campaign. Previously, the “Prosperous Armenia” party was in the center of “Kentron’s” attention, but this time during the first six days of the pre-election campaign, the “Civil Contract” party is the obvious leader in terms of both volume and frequency of references. By the way, the references to the “Prosperous Armenia” party on the air of “Kentron” were exclusively neutral. “Armenia,” A-TV and Public Radio have significantly lagged behind in terms of attention to this pre-election campaign and have been limited to media coverage of the elections. As in the previous stage, on June 7-12, the media devoted the main airtime to the “Civil Contract” party and the “Armenia” Alliance. Although the other 23 political forces, unlike the data of the previous report, were not left out of attention. This time, too, “Civil Contract” is a leader in terms of both volume and frequency of coverage. In almost half of the cases (117 out of 251), the references to the ruling political force were accompanied by negative assessments and only in three articles it was covered in a positive context. This time there were 15 negative and 26 positive references to the “Armenia” Alliance , 13 of which were recorded on the “Yerkir Media” TV channel. The “I have honor” bloc, which is identified with the third president of Armenia Serzh Sargsyan, and the “Armenian National Congress” party, headed by the first president of Armenia Levon Ter-Petrosyan, were mainly presented on the negative side. This circumstance allowed the authors of the research to conclude that the already widespread description of the elections as a “struggle of the past and the present” is well-founded. It is also mentioned that the theme of the whole election campaign is focused on the assessments of the modern history of Armenia (last 30 years). At the center of the debate between the political forces participating in the elections are the security issues of Nagorno Karabakh and the country, which leads to a sharp and emotional confrontation. Mane Grigoryan And The Present” In The Media
Manipulation: A Massive Explosion Hit Mingachevir