Շահութաբեր մեդիան և «հայազգի Ցուկերբերգի» շուրջ սկանդալը

Ապրիլի կեսերին, երբ Երևանի մի հատվածում հարցումներ էի անցկացնում, թե քառօրյա պատերազմի օրերին մարդիկ հատկապես որ լրատվամիջոցի լուրերին են հետևել, անցորդներից մի քանիսը տվեցին մի անուն, որը լրատվամիջոց չէր: Մի քիչ էլ վիրավորական էր. պրոֆեսիոնալները ռեսուրսներ են ծախսում, նյութեր են ստեղծում, իսկ այս մեկը դրանք անվճար պատճենում ու տարածում է, անուն հանում, ի՞նչ իմանամ, գուցե նաև շահավետ «դափնիների» արժանանում:

Մինչ մտորում էի այս թեման ուսումնասիրելու և հրապարակում պատրաստելու մասին, ԱՄՆ-ում մի սկանդալ եղավ, որը, որքան էլ կարող է համեմատելի չլինել մեր այս խնդրի հետ, բայց երկու նմանություն, այնուամենայնիվ ունի: Նախ, վերաբերում է ուրիշի ստեղծած «կոնտենտը» քոփի-փեյսթ անելով տարածելուն, ապա՝ հայազգի մարդու անվան է առնչվում: Իսկ համեմատության եզր չկա հատկապես այն հարցում, որ ամերիկահայի գործարկած հարթակն, այնուամենայնիվ, 4 միլիոն դոլարի նախնական կապիտալ ունի:

«Մեկ պարզ հնարքո՞վ շահութաբեր դարձնել լրագրությունը. քոփի-փեյսթ արեք». այս հարցն ու հեգնական պատասխանն իր հոդվածի վերնագրում է դրել ամերիկյան The Daily Beast լրատվական, վերլուծական կայքի հեղինակ Լլոյդ Գրովը: 

Առիթը սա է. մայիսի 11-ին Նյու Յորքում գործարկվեց Ռազմիկ Հովագիմյանի խոշորածավալ հարթակը՝ Ripple.co-ն:

Սա ենթադրում է քաղաքային ամենաբազմազան լուրերի, պատմությունների տարածում, որոնք ստեղծում են տեղի պրոֆեսիոնալ լրագրողներն ու ոչ պրոֆեսիոնալ անհատները: Աշխարհի ցանկացած երկրի օգտատեր կարող է այդ հարթակում ավելացնել իր քաղաքը:

«Մեր նպատակը դեռևս անհայտ պատմությունների տարածումն է և համայնքների ամրացումն՝ իմաստալից զրույցներով». իրեն այսպես է ներկայացնում Հովագիմյանի կայքը:

The Daily Beast-ի հոդվածագրի փոխանցմամբ, Ripple.co-ի՝ Նյու Յորքում գործարկվելուց ժամեր անց նույնանման Gothamist կայքի հրատարակիչ Ջեք Դոբկինը նկատել է, որ միայն իրենց կայքի «Նյու Յորք» բաժնում  Ripple-ը 270 նյութ է նայել, դրանցից ընտրել շաբաթվա լավագույնները, առանց թուլտվության կամ վճարելու տեղադրել իր մոտ:

Այս մասին նա անմիջապես գրել է սոցցանցի իր էջում, իսկ Հովագիմյանին էլեկտրոնային նամակ հղել՝ սպառնալով, որ եթե այդ նյութերը չհանվեն, հաջորդ օրն արդեն փաստաբանից կստանան նույնաբովանդակ, բայց պաշտոնական դիմում:

«Սա նորարարություն չէ, սա գողություն է»,- Twitter-ի իր էջում գրել է Դոբկինը: Նույնանման բողոք ունի նաև տեղական DNAinfo.com-ի խմբագիր Մայքլ Վենտուրան:

This isn’t innovation, @onripple – it’s just theft- I can’t believe you launched without talking to any of the local publishers you pirated

— jake dobkin (@jakedobkin) May 11, 2016

40-ամյա Հովագիմյանը հենց նույն օրն ավելի ուշ զանգահարել է Դոբկինին, ներողություն խնդրել, իր կայքից հանել տվել Gothamist-ի բոլոր նյութերը, և հենց իր կայքում էլ հրապարակային ներողություն տեղադրել: The Daily Beast-ի հարցմանն ի պատասխան Հովագիմյանը նույնպես փոխանցել է իր ափսոսանքն ու ներողությունը, բացատրել, որ մի քանի հրատարակիչներից թույլտվություն ունեն՝ նրանց նյութերն իրենց հարթակում տարածելու, սակայն տեխնիկական սխալի պատճառով նյութեր են վերցվել նաև այնպիսի կայքերից, որոնց հետ նման պայմանավորվածություն չկա:

Հոդվածի հեղինակի կարծիքով, Հովագիմյանը շատ հեշտ է ստացել Սիլիկոնի հովտի «ձեռնարկատեր կապիտալիստների աստղային թիմի ֆինանսական աջակցությունը, ներառյալ՝ Google-ի Էրիկ Շմիդտինը: 4 միլիոն դոլար է հավաքվել (…)՝ լրատվական հարթակը կյանքի կոչելու համար, որը Վենտուրայի բնորոշմամբ՝ վերջին հաշվով դուրս եկավ «քոփի և փեյսթ անելու հարթակ… չէ, ներողություն, դուրս եկավ՝ գողանալու և որպես քոնը ներկայացնելու հարթակ»:  

Ջեք Դոբկինը դառնացած է, որ բազում լրագրողներ մեծ ջանքեր ու ժամանակ են ծախսում նյութ պատրաստելու համար, որ «դրանք ավտոմատ կերպով արտադրելու որևէ մեթոդ չկա: Եվ կարող եմ ասել, թե ինչու ոմանք չեն ուզում վճարել և նախընտրում են այսպես վարվել»:

Նրա դիտարկմամբ, «տեխնոլոգիաների վրա կենտրոնացած Սիլիկոնի հովտին բովանդակությունը սովորաբար շատ քիչ է հետաքրքրում: Հովտի թվային գուրուները հաշվի չեն առնում նյութերի համար թափվող քրտինքը, ջանքերը, երբեմն՝ արցունքները: Բովանդակությանը նրանք նայում են որպես իրենց կերակրատեսակի ընդամենը մի փոքր բաղադրիչի. չնայած այս դեպքում այն գլխավոր բաղադրիչն է»:

Դոբկինի այս ասածի տակ, կարծում եմ, Հայաստանում կստորագրեն պրոֆեսիոնալ մեդիայի շատ ղեկավարներ և աշխատակիցներ:

Ո՞վ է «հայազգի Ցուկերբերգ»՝ Ռազմիգ Հովագիմյանը

Ռազմիգ Հովագիմյանը ծնվել է Կահիրեում, 16 տարեկանում տեղափոխվել Լոս Անջելես, ավարտել Կալիֆոռնիայի Բրքլի համալսարանը: Աշխատել է ԱՄՆ-ում, Եվրոպայում, Ճապոնիայում, ապա վերադարձել ԱՄՆ, ավարտել Սթանֆորդի բիզնես դպրոցը:

2013թ. Հովագիմյանը 200 միլիոն դոլարով ճապոնական «Ռակուտեն» կորպորացիային վաճառեց իր ստեղծած Viki-ն: Համաշխարհային առցանց վիդեո ծառայությունը սկզբում ստեղծվել էր որպես լեզու սովորեցնելու հարթակ՝ առցանց վիդեոների վրա տիտրեր տեղադրելու միջոցով: Աշխարհի տարբեր երկրներից կամավոր թարգմանիչներն աշխատում էին 100 լեզուներով: Շուտով Viki-ն վերածվեց պարզապես վիդեո կայքի. մարդիկ այստեղ տեղադրում էին իրենց հավանած տեսաշոուները:  

2010-ին Հովագիմյանն ընկերությունը գրանցեց Սինգապուրում, այնտեղ կենտրոնական գրասենյակ բացեց և առաջին անգամ վարձատրվող աշխատակիցներ վերցրեց: Viki-ն մասնաճյուղ գրասենյակներ ունի նաև Սան Ֆրանցիսկոյում, Սեուլում և Տոկիոյում: 2013-ին վաճառելիս այն աշխարհի ամենատարբեր երկրներում ամսական 22 միլիոն դիտող ուներ:

Ռազմիկ Հովագիմյանը կարճամետրաժ մի շարք ֆիլմերի պրոդյուսերն է եղել, հիմնականում՝ ճապոնական ( իսկ 2003-ին՝ ռեժիսոր Արմեն Հովհաննիսյանի): 2014-ի՝ «Օհ, Լյուսի» ֆիլմը, որի գործադիր պրոդյուսերն է նա, Տորոնտոյի կինփոռատոնի «Լավագույն կարճամետրաժ ֆիլմ» անվանակարգում գովասանական վկայագրի արժանացավ:  (ռեժիսոր՝ Ացուկո Հիրայանգի):

Ռազմիգ Հովագիմյանը տիկնոջ և զավակների հետ ապրում է Սան Ֆրանցիսկոյում:

Ռուզան Խաչատրյան

Սյունակում արտահայտված մտքերը պատկանում են հեղինակին եւ կարող են չհամընկնել media.am-ի տեսակետների հետ:


Մեկնաբանել

Media.am-ի ընթերցողների մեկնաբանությունները հրապարակվում են մոդերացիայից հետո: Կոչ ենք անում մեր ընթերցողներին անանուն մեկնաբանություններ չթողնել: Միշտ հաճելի է իմանալ, թե ում հետ ես խոսում:

Media.am-ը չի հրապարակի զրպարտություն, վիրավորանք, սպառնալիք, ատելություն, կանխակալ վերաբերմունք, անպարկեշտ բառեր եւ արտահայտություններ պարունակող մեկնաբանությունները կամ անընդունելի համարվող այլ բովանդակություն:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *