Շուրջ 7 ամիս է, ինչ Ճանապարհային ոստիկանության և պարեկապահակային ծառայության փոխարեն գործում է պարեկային ծառայությունը։ Կառավարության հունվարին 20-ի նիստում Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը որոշ մանրամասներ ներկայացրեց պարեկային ծառայության աշխատանքի արդյունքներից՝ գործունեությունը գնահատելով դրական:
Ծառայության աշխատանքն ավելի վաղ ամփոփել էր նաև ՀՀ ոստիկանությունը՝ ներկայացնելով նախորդ տարիների ցուցանիշները գերազանցող տվյալներ։ Օրինակ 2021-ի հուլիսի 7-ից նոյեմբերի 28-ը կազմվել է վարչական իրավախախտման 54 291 արձանագրություն՝ նախորդ տարվա 36 186-ի համեմատ։ Մի քանի անգամ ավելի շատ են տուգանվել նաև գերձայնային ազդանշաններով կամ փարոսիկներով երթևեկող, երկրորդ շարքում և մայթի վրա կայանած վարորդները և այլն։
Media.am-ը հարցում էր ուղարկել ոստիկանությանը՝ հասկանալու համար ճանապարհատրանսպորտային պատահարների (ՃՏՊ), վիրավորների և զոհերի քանակը ինչ փոփոխությունների է ենթարկվել պարեկային ծառայության գործունեության սկզբից (2021թ․ հուլիս) մինչ 2022-ի հունվարը։
Ոստիկանության պատասխանի հիման վրա դիտարկել և համեմատել ենք 2015-2021թթ․ ընթացքում գրանցված վրաերթերը, մահվան ելքերն ու վիրավորումները։ Արդյունքները ներկայացնում ենք ստորև։
Վերջին 7 տարիների ընթացքում Երևանում ամենամեծ թվով վթարները գրանցվել են 2019 թվականին՝ 2172 պատահար, որին հաջորդում է 2021 թվականը՝ 1920 դեպք։ Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ 2015-ից սկսած դեպքերի թիվը հետևողականորեն աճել է։ Պատկերը խախտվել է միայն 2020 թվականին, երբ նախորդ տարվա համեմատ պատահարների թիվը կրճատվել է 618-ով, ինչը, իհարկե, կորոնավիրուսային համավարակի քիչ դրական հետևանքներից է։
Զոհերի քանակով 2021-ը ևս գերազանցում է 2020-ին․ գրանցվել է 78 մահ, այն դեպքում, որ 2021-ին այդ թիվը 74 էր։ Սակայն պետք է նշել, որ նախորդող յոթ տարիներին զոհերի ամենամեծ թիվը գրանցվել է 2015-ին՝ շուրջ 95 մահ։
Վիրավորների թվով 2021-ը ևս գերազանցում է նախորդող տարվան, վրաերթի է ենթարկվել շուրջ 2434 մարդ։ 2020-ին այս թիվը 2005 էր։ Այս առումով ևս առավել ոչ նպաստավոր տարին 2019-ն է, վիրավորվել է 2801 մարդ։
Պատկերը՝ 7 ամիսների հաշվարկով
Չնայած վարչապետն ու ոստիկանությունը դրական են գնահատում պարեկային ծառայության գործունեությունը և խոսում գրանցված խախտումների մասին, սակայն ճանապարհատրանսպորտային պատահարների, վիրավորների և զոհերի քանակի վրա դա մեծապես չի արտացոլվում։
Պարեկային ծառայության գործարկման օրվանից մինչ 2022-ի հունվարի 31-ը ներառյալ Երևանում գրանցվել է 1074 ՃՏՊ։ Համեմատելով այս թիվը նախորդ տարիների նույն ժամանակահատվածի հետ (հուլիս, օգոստոս, սեպտեմբեր, հոկտեմբեր, նոյեմբեր, դեկտեմբեր և հաջորդ տարվա հունվար ամիսների գումարայինը)՝ կտեսնենք, որ նախորդ տարվա՝ 2020-ի համեմատ ՃՏՊ-ների թիվն ավելացել է։
Պարեկային ծառայության գործունեության 7 ամիսներին գրանցված ՃՏՊ-ների թիվը ավելի մեծ է նաև 2015, 2016, 2017 թվականների նույն ժամանակահատվածի համեմատ։ Այս առումով վիճակը բարելավել է համեմատած միայն 2018 և 2019 թվականների հետ։
Զոհերի քանակի առումով պարեկային ծառայության գործունեության 7 ամիսները համեմատաբար նպաստավորն են եղել․ գրանցվել է 40 մահ, ինչը նախորդ 7 տարիների ամենափոքր թիվն է։ Այս առումով ամենավատ ցուցանիշը գրանցվել է 2015-ին, երբ զոհերի թիվը 66 էր։ Հիշեցնենք, որ խոսքը տվյալ տարվա 6 ամիսների և հաջորդող տարվա հունվար ամսվա գումարային թվի մասին է։
Ինչ վերաբերում է վիրավորների թվին, ապա 2021-ին այն բավականին մեծ է եղել՝ պարեկային ծառայության գործունեության մեկնարկից մինչ 2022-ի հունվար վիրավերվել է 1383 մարդ։ Սա 77-ով ավելին է 2020-ի համեմատ։ Առհասարակ վերջին 7 տարիներին ամենամեծ թիվը գրանցվել է 2019-ին՝ թվով 1693 վիրավոր, ապա 2018-ին՝ 1564 վիրավոր։ Վիրավորների ամենափոքր թիվը 2015-ին էր՝ 1030 դեպք։
Ամենավթարային փողոցները
Media.am-ն ուսումնասիրեց նաև, թե որոնք են Երևան քաղաքի վերջին 6 տարիների վթարաշատ փողոցները։ Քարտեզում ներկայացրել ենք 12 փողոցները, որտեղ, ըստ ՀՀ ոստիկանության, 2016-2021թթ․ ընթացքում գրանցվել են ամենամեծ թովով ՃՏՊ-ները։ Ներառված է նաև զոհերի և վիրավորների քանակը։
Ստացվում է, որ վերջին 6 տարիների ամենավթարային փողոցը Իսակովի պողոտան է։ Վերջին 6 տարում այստեղ արձանագրվել է 296 վրաերթ՝ 19 մահվան ելքով, վիրավորվել է շուրջ 427 մարդ։ Ամենավթարային փողոցների ցանկում երկրորոդը Արշակունյացն է, վրաերթերի թիվն այստեղ հասել է 255-ի, մահացել է 15 մարդ, վիրավորվել՝ 300-ը։
Մայրաքաղաքի վթարաշատ փողոցները ավելի կարճ ժամանակահատվածի համար ուսումնասիրել էր նաև Հետք մեդիա գործարանը։ Հետազոտության մեջ առանձնացված են մի քանի հիմնավոր պատճառներ, որոնք առավել վթարային են դարձնում Երևանի փողոցները։
Օֆելյա Սիմոնյան
Մեկնաբանել
Media.am-ի ընթերցողների մեկնաբանությունները հրապարակվում են մոդերացիայից հետո: Կոչ ենք անում մեր ընթերցողներին անանուն մեկնաբանություններ չթողնել: Միշտ հաճելի է իմանալ, թե ում հետ ես խոսում:
Media.am-ը չի հրապարակի զրպարտություն, վիրավորանք, սպառնալիք, ատելություն, կանխակալ վերաբերմունք, անպարկեշտ բառեր եւ արտահայտություններ պարունակող մեկնաբանությունները կամ անընդունելի համարվող այլ բովանդակություն: