«Գումար աշխատելու համար անհրաժեշտ է ունենալ եզակի բովանդակություն»,- ասում է շվեդական Վաքսո քաղաքի SmalandSposten թերթի գլխավոր խմբագիր Մագնուս Կարլսոնը (Magnus Karlsson):
Շվեդական Fojo մեդիա ինստիտուտի՝ Կալմարում կազմակերպած «Մեդիակրթություն եւ մեդիագրագիտություն» ամառային դպրոցում իր ելույթում Կարլսոնը պատմեց, որ իր ղեկավարած թերթի էջերում շատ են ինֆոգրաֆիկաները, կայքում մեծ տեղ է զբաղեցնում վիդեո բովանդակությունը:
Թերթը համայնքային կյանքի ակտիվ մասնակից է եւ այդ կյանքը վերածում է որակյալ բովանդակության:
Շվեդական քաղաքներում եւ գյուղերում կան ֆուտբոլի սիրողական թիմեր: SmalandSposten-ի աշխատակիցները այդ թիմերի միջեւ մրցաշարը նկարահանում են որակյալ պատկերով եւ ձայնով: Ֆուտբոլային մեկնաբան են ներգրավում:
«Մենք գնում ենք գյուղեր եւ փոքր քաղաքներ՝ ֆուտբոլ նկարահանելու, եւ այնտեղ տեղական փոքր տոնախմբություն ենք կազմակերպում: Հավաքվում են գրեթե բոլոր բնակիչները, անվճար թխվածքաբլիթներ եւ սուրճ ենք հյուրասիրում: Խաղից հետո տեղացի բոլոր բնակիչները, նրանց հարազատներն ու ընկերները կայքում դիտում են ռեպորտաժը: Նրանք բոլորը մեր կայքի եւ թերթի բաժանորդներն են»,- պատմում է Մագնուս Կարլսոնը:
Տեղական կյանքի մաս կազմող միջոցառումներ կազմակերպելով՝ SmalandSposten-ը նաեւ սոցիալական խնդիր է լուծում:
«Մենք մեզ հասարակության մաս ենք տեսնում, հասարակության առաջ պարտավորություն ունենք եւ վերադարձնում ենք վստահությունը, որ հասարակությունը մեզ տալիս է»,- ասում է Կարլսոնը:
SmalandSposten թերթի գլխավոր խմբագիր Մագնուս Կարլսոնը
Թերթն ավելի ու ավելի մեծ տեղ է հատկացնում վիդեո բովանդակությանը: SmalandSposten-ի լրագրողները տեսանյութեր նկարահանելու համար iphone-ներ են օգտագործում: Բոլոր լրագրողները գիտեն, թե ինչպես սմարթֆոնով որակյալ տեսանյութ նկարահանել: Ունեն երկու լրագրող, որոնք նախկինում հեռուստատեսությունում են աշխատել եւ օգնում են վիդեոմոնտաժի հարցում:
Տեսանյութերն օգնում են լրացուցիչ միջոցներ ներգրավել: Մագնուս Կարլսոնն ասում է, որ տեսանյութի յուրաքնաչյուր դիտումը իրենց շվեդական 1 կրոն (58 դրամ) եկամուտ է ապահովում: Մեկ տարվա ընթացքում թերթի սեփականատերերը մտադիր են ինտերնետային հեռուստատեսություն ստեղծել:
SmalandSposten-ը լույս է տեսնում 1866թ.-ից շաբաթը 6 անգամ: Թերթի տպագիր տարբերակի ամսական բաժանորդագրությունն արժե 149 կրոն (8 հազար 700 դրամ): Տպագիր եւ ինտերնետային տարբերակների բաժանորդագրությունն արժե 209 կրոն (12 հազար 200 դրամ): Կայքի անվճար տարբերակի այցելուները կարող են ծանոթանալ պաշտոնական եւ սոցիալական նշանակություն ունեցող տեղեկատվությանը, սակայն եզակի բովանդակությանը մուտք չեն ունենա: Հիմա թերթն ունի 36 հազար բաժանորդ:
Չնայած բաժանորդագրության վճարին եւ գովազդի զգալի քանակին՝ SmalandSposten-ը ֆինանսական խնդիրներ ունի: Ամեն տարի թերթի բաժանորդների թիվը կրճատվում է 1.5%-ով, գովազդի ծավալը՝ 10-15%-ով:
«Մենք ունենք 60 աշխատակից, որոնցից 6-ը շվեդական տարբեր քաղաքներում աշխատող թղթակիցներ են: Այս պահին արդեն գիտեմ, որ հաջորդ տարվա ընթացքում մեր լրագրողներից հինգը կորցնելու է աշխատանքը»,- ասում է թերթի գլխավոր խմբագիրը:
Շվեդական թերթը պայքարում է ֆինանսական կայունության պահպահման համար: Օրինակ՝ նախատեսում են, որ ինտենետային հեռուստատեսության հաջող մեկնարկով կապահովեն իրենց 10 լրագրողի աշխատավարձը:
Թերթի ամենաընթերցված հոդվածները հանցագործությունների եւ սպորտի թեմաներով են: Ինտերնետային այցելությունների քանակի համար մեծ դեր են խաղում վերնագրերը: «Մեր լրագրողներից մի քանիսը չեն զբաղվում նյութեր պատրաստելով, նրանք ամբողջ ժամանակը հատկացնում են դիպուկ վերնագրեր ստեղծելուն»,- պատմում է Մագնուս Կարլսոնը:
Կարլսոնն ասում է, որ իրենք պայքարում են մեդիայի ոլորտում ճգնաժամի դեմ: Ճգնաժամը միայն տպագիր մեդիայում չէ, սակայն ամենաշատն ազդում է հենց տպագիրի վրա: Շվեդիայում թերթ կարդալու մշակույթ կա, եւ շատ քաղաքներում եւ գյուղերում ընտանիքների 70%-ը թերթ է կարդում: Սակայն թվերը փոխվում են, եւ ինտերնետն ավելի ու ավելի մեծ տեղ է գրավում:
«Մենք գումար ենք աշխատում, որպեսզի թերթ տպագրենք, ոչ թե թերթ ենք տպում, որպեսզի գումար աշխատենք»,- ամփոփում է իրենց աշխատանքը SmalandSposten-ի խմբագիրը:
Գեղամ Վարդանյան,
Կալմար-Երեւան
Մեկնաբանել
Media.am-ի ընթերցողների մեկնաբանությունները հրապարակվում են մոդերացիայից հետո: Կոչ ենք անում մեր ընթերցողներին անանուն մեկնաբանություններ չթողնել: Միշտ հաճելի է իմանալ, թե ում հետ ես խոսում:
Media.am-ը չի հրապարակի զրպարտություն, վիրավորանք, սպառնալիք, ատելություն, կանխակալ վերաբերմունք, անպարկեշտ բառեր եւ արտահայտություններ պարունակող մեկնաբանությունները կամ անընդունելի համարվող այլ բովանդակություն: